Onze Gamechanger-methode
Dankzij onze game-changer methode upgrade jij jouw organisatie binnen no-time naar de toekomst
Met alleen kennis kom je er niet. Met onze “niet lullen maar poetsen aanpak” aka onze gamechanger-methode wel. Evidence based, praktisch en vooral gericht op meters maken.
Dit is hoe het werkt
1. Uitdaging
We beginnen bij de basis en dat is “de uitdaging”. Zonder uitdaging geen oplossing (gevalletje: dat zouden meer mensen moeten doen).
Het mag in de eerste instantie nog best abstract zijn. In het intakegesprek halen we alle benodigde informatie boven water en verwerken we dit tot korte, kernachtige omschrijvingen.
2. Verkenning en ideeëngeneratie
Hier gaan we “de uitdaging” verder verkennen en maken we een korte, bondige omschrijving van het speelveld waarin je organisatie zich begeeft. Welke kansen liggen er? Waar ben je goed in, wat kan beter? Wat doet de concurrentie, en hoe kun je daar slim op inspelen?
We gebruiken creatieve technieken om de uitdaging verder te verkennen en genereren ideeën om de (digitale) verandering vorm te geven.
3. Selecteren van de beste ideeën
Wij houden het graag overzichtelijk dus daarom pakken we focus.
Het gaat er namelijk om dat we een basis creëren, van waaruit we snel meters kunnen maken en tot daadwerkelijk doen over kunnen gaan.
4. Ideeontwikkeling
De geselecteerde ideeën worden uitgewerkt in een compact plan inclusief concrete acties.
5. Validatie
Nu wordt het nog leuk! (Dat was het namelijk al). De geselecteerde ideeën testen we op een kleinschalige, experimentele basis om vanuit hier het potentieel en de impact te evalueren.
De ervaringen en resultaten gebruiken we om bij te stellen.
6. Implementatie op schaal
Inmiddels hebben we al flink wat werk verzet. We nemen mee wat werkt en laten los wat niet werkt. We passen leer- en ontwikkelstrategieen toe om de werkende geselecteerde ideeën breder uit te rollen binnen de organisatie.
7. Monitoring en aanpassing
We houden de effecten van deze veranderingen goed in de gaten en maken verdere aanpassingen waar nodig, gebaseerd op feedback en resultaten.
Disclaimer: Alleen voor leiders die klaar zijn voor de toekomst